Prodej nemovitostí je vázán na celou řadu kritérií a jevů, které jej činí úspěšným nebo neúspěšným. Jedním z nich je i propagace objektů na Internetu. Zájemci o koupi domů, bytů, chat, garáží a dalších bytových či nebytových prostor, případně pozemků, listují v různých katalozích realitních kanceláří anebo prohlížejí soukromou inzerci, odkud čerpají bližší informace o nabízeném „zboží“. Říká se, že prodává samotný obal, o čemž se snadno přesvědčíme v supermarketu, kde nás nejvíce na první pohled oslovují cukrovinky, v někdy až překrásných, graficky dobře zpracovaných a pojatých sáčcích, kelímcích či krabičkách, a tak se stává, že neodoláme, a nějaký pamlsek zakoupíme.S nemovitostmi na trhu je to velmi podobné, nejvíce zákazníků, zájemců o koupi, přiláká takový dům, který je tu prezentován co nejpoutavěji. Čím lépe je zpracovaná prezentace ve formě fotografií nebo matterportu https://www.scan360.cz/sluzby/pri-prodeji-nemovitosti/matterport, tedy 3D prohlídky interiéru i venkovního prostředí, tím větší šance na úspěch v samotném prodeji.Prohlídky nemovitostí v trojrozměrném pojetí dnes získávají na obrovské popularitě. Lze je totiž využít prakticky kdekoli, a hlavně komukoli nabídnout přímý pohled do prostor, které jsou na prodej, aniž by bylo nutné je ihned navštívit. Urychluje se tím rozhodovací proces, protože každý ihned vidí, co by kupoval, nikde se neskrývá žádný „zajíc v pytli“, nikde žádná past, která láká kupce na něco, co ve skutečnosti nechtějí. Předchází se tím také trapnostem a reklamacím a zbytečným ztrátám času. Zkrátka podíváte se přes virtuální prohlídku, co se nabízí, a buď vás to vůbec neosloví a jdete dál, anebo vám objekt připadá něčím zajímavý, a teprve pak si domluvíte prohlídku. Někdy dokonce matterport postačí k tomu, abyste ihned volali makléři a chtěli okamžitě složit zálohu (pokud máte štěstí a jste první zájemce).